sobota 10. srpna 2013

Krásné letní dny přeji Vám všem,

za tu dobu, co jsem nic nenapsala, se mnohé u nás změnilo.
 Jak jistě víte, minulé dny byly ve znamení horka a sucha, což přálo miovníkům vody. Ano, i já s dětmi jsem si našla čas si zaplavat v rybníce. Bohužel nestačila naše snaha zalít, co šlo, a vypadá to, že ze zelí a kapust letos nic nebude. Jak jsem si libovala, že nám krásně prší do sázení, pravda, pomocníci už byli celí otrávení z nekonečných řádků, deště a bláta, ale sazenice krásně rostly, a pak přišlo sucho. A sním i ty bestie, které sají na rostlinách a zbudou po nich suché flíčky. Tak právě takhle vypadá naše zelí a kapusta. Nepomohlo ani zakrývání.
  Ale další zelenina sucho přežila a zdá se, že pořád roste-mrkev, petržel, pastinák, hokaida, rajčata,...
Jen cukety pomalu odchází. Květák, který čekal ve foliáku na sázení, až bude příhodná doba a po dešti, se nedočkal. Příští týden budu sít ředkve, vodnice a endivii, aby byla podzimní listová zelenina, ředkve a vodnice jsou znamenité.
  Česnek jsme zdárně sklidili před měsícem, protože nám chtěl někdo pomoct se sklízením. Ještě štěstí, že půda byla jako beton, a česnek nešel tahat. Někdo se pořádně nadřel, ale naštěstí neuspěl. Pořád ale mám trochu obavy o cibuli a ostatní, aby někdo nechtěl sklízet, co nezasel.

No nic, nebudu jen skuhrat, není všechno jen černé, něco je černější.

Něco málo druhů už sklízíme, tak připojuji ještě ceny:

mrkev 15,-/sv
petržel 11,-/svl
mangold 30,-/sv
kopr  10,-/sv
červená řepa  26,-/kg,
cukety  25,-/kg
tykev bílá dlouhá,-20,-/kg

Pěkný večer,

Žádné komentáře:

Okomentovat